A világ legnagyobb chipgyártójának számító tajvani TSMC kijelentette, hogy nem számol közvetlen hatással a termelésére Kína azon döntése miatt, hogy korlátozza a félvezetők és az elektromos járművek számára létfontosságú két fém exportját - számolt be róla a Reuters. A Kína és az USA közötti kereskedelmi feszültségek eszkalálódása ellenére a TSMC továbbra is bízik abban, hogy képes fenntartani a termelési szinteket.
Digitális ágazati szakértők véleménye szerint pusztán az európai chipgyártó kapacitás növelésével nem lehet enyhíteni az európai feldolgozóipar kitettségét a nemzetközi beszállítói láncoknak az elektronikai alkatrészek ellátásában.
Az Intel szerdán bejelentette, hogy gyártási üzletága különálló egységként fog működni, bár konkrét ütemtervet nem közöltek a bővítésre vonatkozóan - írja a Reuters. Ez a hír a chipgyártó részvényeinek 5%-os eséséhez vezetett.
A chip gyártók az elmúlt hónapokban annak ellenére kerültek egy világos csökkenő trendbe, hogy számos forrásból folyamatosan áramlanak hírek a chip hiányról. Ennek természetesen hatalmas árfelhajtó hatása van, ami azonos vagy akár még javuló eredményhányadok mellett az árbevétel növelésén keresztül ezeknek a vállalatoknak is növelné az értékét. A piac azonban nem így gondolta és ezek a papírok egy olyan szintig estek, ahol a technikai elemzés szemszögéből nagyon fontos lenne, hogy az esés már rövid távon se folytatódjon. Ellenkező esetben olyan sok befektető dobná be a törülközőt, ami hosszú időre megpecsételné az ágazat sorsát.
Néhány hónap leforgása alatt a globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással a jelenség. Ráadásul egyre több jel utal arra, hogy a félvezetők hiánya tartósan velünk marad, a chipellátás csak 2023-ban állhat teljesen helyre. Mindez az autóiparnak és a vásárlóknak egyaránt fájni fog: előbbiek a költségeik emelkedésére számíthatnak, miközben hatalmas kihívást jelent majd számukra a gyártás folyamatos biztosítás, utóbbiak pedig az új autók további drágulására készülhetnek.
A Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója jelentős áremelésre készül, ami elkerülhetetlenül a fogyasztási termékek drágulásával jár majd. A The Wall Street Journal azt írta jól értesült forrásokra hivatkozva, hogy az áremelés 10-20 százalék lesz, a legfejlettebb félvezetők ára 10 százalékkal, míg másoké, mint például amit az autóipar is használ, 20 százalékkal emelkedhet. Az idézett források úgy tudják, hogy a tajvani cég az év végén vagy a jövő év elején emeli árait.
Naponta érkeznek az újabb és újabb hírek, hogy a globális chiphiány milyen problémákat okoz, elsősorban az autógyártóknál, de az árakat számos elektronikai terméknél is megemeli, és mára számos elemző megkongatta a vészharangot: akár a teljes gazdaságra is hatással lehet a szomorú helyzet, ami nyilvánvalóan hatással lehet a részvényárfolyamokra is. Van azonban egy ágazat, amelyik nagy hasznot húzhat a helyzetből: a kínálati oldalon lévő chip gyártók. Az árak rugalmassága miatt viszonylag könnyedén lehetnek képesek arra, hogy áremelésekkel jelentős mértékben megemeljék az árbevételüket és eredményhányadaikat. A befektetők ennek tudatában megkezdték ezeket a tényezőket az érintett papírok árazásába belekalkulálni. A technikai elemzés szemszögéből megnézzük néhány részvény esetén, hogy az árfolyamokban ebből mi látszik.
Óvatosak voltak a mozgások.
Ez az Amazon Games első európai stúdiója.
Aggasztónak érziki az oroszok tevékenységét.
Az országban továbbra is elsőfokú figyelmeztetés van érvényben.
Még több bizonyosság kell.
Most a kis kapitalizációjú papírok ideje jön?
Tévhit, hogy az átlagnál jobban melegszenek és sötétek?
Egyebek mellett erről szólt a Hype legújabb adása.